Wasda??

Weeral een blog... den deze is van ons, voor ons en iedereen die iets wil weten over ons,waar we zitten, wat we doen, wat we gaan doen of reeds gedaan hebben met de MOBilome. Simpel dus, juist gelijk ons! Ge moet nie maar ge moogt altijd verder lezen...

donderdag 31 mei 2012

Duitse Eifel!

Het lange weekend van onze Heer hemelvaart trokken ons Vickske en ikke der op uit richting den Eifel. We hadden eerder in de week onze langverwachte MTB tandem opgehaald en hadden nu wel zin om deze uitvoerig te testen. We vertrokken woensdag avond al richting Gërlostein om van daaruit de rest van het weekend te plannen. De rit verloop vlot en rond een uur of 20u30 kwamen we de camperplek aan het "freibad" binnen gebold.
Bij gebrek aan eigen foto, Gerolstein
Dit was een rustige plek aan het zwembad waar alle voorzieningen hadden en toch dicht bij het centrum stonden. Donderdag morgen stonden we al vroeg in onzen teneu om ons nieuw machien te testen. Eerst even langs de toeristische dienst om een fietskaart en wij weg. Richting Daun, Mtb'en en terug... Donderdag avond kwamen we moe en voldaan na een prachtige rit aan de mobil terug aan. De pijp was redelijk uit, luie wijven puree, peekes en ertjes, toscaanse schijf en een glaasje wijn, meer moet dat niet zijn. 's Avonds keken we nog een filmpje op onze nieuwste aanwinst. Jaja, ook wij besloten na het wielervoorjaar dat het toch wel leuk zou af en toe TV'tje te doen in de mobil. We lieten bij Antwerp Motorhomes een TV en een satelliet placeren... Vrijdag waren we beiden nog een beetje uitgeteld an besloten we een relax dag in te lassen. Na het ontbijt reden we rustig naar Daun om daar even de benen te strekken in het centrum. We reden vervolgens verder richting Bad Neuenahr Ahrweiler. Dit ligt aan de rivier de Ahr en is bekend om zijn thermale baden en zijn wijnbouw! Wat moet ne mens nog meer hebben op zijn relax dag. We trokken in de namiddag richting Thermen om daar lekker te baden en te zweten. Na al dat gebadder de maag nog even gevuld bij de plaatselijke Italiaan... Heerlijk! Terug richting mobil en lekker snoezen.
Zaterdag stonden we op onder een lekker zonnetje. Na het ontbijt haalden we den tweewieler nogmaals boven maar ons Vickske haren derrière liet niet heel veel km'ers toe. We deden een ontspannend ritje langs de Ahr om zo de streek al een beetje te verkennen en van de mooie wijn-berg-flanken te genieten. Na een uurtje of twee bolden we terug binnen en reed ik nog een uurtje of 4 op mijn fietske door. Vicky verkende ondertussen de nabij gelegen dorpen en spotte zo een interessant plekkie om 's avonds van het culinaire Duitsland te genieten. In de namiddag bezochten we nog het oude stadje Ahrweiler, terrasje doen en wat wijn gaan proeven/kopen. Tegen 19u30 reden we ons bakkie de parking op om te gaan smullen bij Gasthaus Sanct Peter. We mochten de nacht bij hen blijven staan op de afgesloten parking en dan konden we ons wat laten gaan in de "huis" wijnen... Zondag opnieuw lekker uitgeslapen en wat gaan toeren met de mobil, op een parkingske lekker gaan ontbijten, lekker in het heerlijke zonnetje!! Nog even losgereden op de fiets en dan richting Bad Munsterheim om daar wat rond te kuieren over de markt...
Nog een ijsje meepakken en dan wat gaan relaxen op een parkingske ergens in het bos... Na verloop van tijd begon het daar echter te regenen... Geen probleem, schoteltje naar boven, TV'ke aan en nog wat naar den Giro kijken. Zondagavond moest ik Vicky in Bonn gaan afzetten voor het werk. Bonn was van waar wij stonden ongeveer een 30' rijden. Na het avondeten reden we door en toen barstte de wolkbreuk volledig los... Na de korte passage in Bonn (ff afscheid nemen...) reed ik verder richting Tillf, sliep daar nog een nachtje en deed maandag daar nog een pittig trainingske... Alweer een heel geslaagd weekend, het Eifel gebied is echt super camper vriendelijk en mogelijkheden genoeg! Wij trokken de gemiddelde leeftijd wel een stuk naar beneden, zeker aan de thermale baden en de wijngebieden... De Ahr is echt super (ook voor te fietsen) en waarschijnlijk toch nog iets rustiger dan de grotere Moezel...
Leuke nieuwtjes voor de mobil: Ik heb tapijt gelegd met extra isolatie om de voetjes wat extra warm te houden. Op het werk hebben we teen en tander ineen gelast om tafel, stoelen en wat rommel extra handig in de garage op te bergen!!