Wasda??

Weeral een blog... den deze is van ons, voor ons en iedereen die iets wil weten over ons,waar we zitten, wat we doen, wat we gaan doen of reeds gedaan hebben met de MOBilome. Simpel dus, juist gelijk ons! Ge moet nie maar ge moogt altijd verder lezen...

donderdag 14 juni 2012

De Vogezen...

Donderdag vertrokken ons Vickske en ikke voor een lang weekend richting Vogezen. Zaterdag werd daar de Trois Ballons gereden, een cyclo sportieve wedstrijd over verschillende plaatselijke cols. Ik had op den Bas m’n schupke weer wat vroeger afgekuisd en stond om 17u aan de bureau op de Antwerpsebaan op ons madam te wachten. Een pittig ritje volgde. Een dikke 550km, regen en veel wind brachten ons naar Champagney, het startdorpje van de tocht op zaterdag. Op de parking voor de plaatselijke camping stonden al enkele mobils en daar plaatsten we ons bakkie properkes naast. Het was ondertussen bijna 23u30 dus wij direct onder de wol...
Vrijdag werden we rond een uur of half negen wakker (blijkbaar heeft ons vakantiebed een positief, uitschakel effect op ons biologisch klokske). Na een rustig ontbijt in ons bakkie trokken we naar het dorp om m’n startnr even op te pikken. Ons Vickske had weer een beetje huiswerk gedaan en had de door Le Corbusier ontworpen kapel in Ronchamp gespot. Dit was de uitstap zeker waard en één van de “speciaalste” kapellekes die ik ooit mocht bezoeken... Het feit dat de kapel net bezocht werd door den Okra die de bijzondere akkoestiek even testen was mooi meegenomen. We reden na ons bezoekje nog wat rond langs enkele dorpjes en deden ineens de slotklim voor zaterdag. Pittig stukje!! Rond een uur of vier kwamen we terug aan de camperplek terug en deze begon stillaan voller te lopen. Het zonneke was intussen beginnen schijnen en was Pat Van Stappen met wat gasten van de RABC aangekomen en zijn we daar nog wat gaan keuvelen. ’s Avonds de nodige pasta naar binnen gespeeld, de eerste wedstrijden van het EK gezien en dan op tijd de nest in.

Zaterdag was het heel vroeg dag... Om 7u30 startte ik de Trois Ballons, 205km met 4300Hm. Dan ben je bijna den helen dag onderweg. Moe maar voldaan kwam ik rond een uur of 16u terug aan de mobil aan. Het was heel de zaterdag mooi weer en in’t zonneke was’t zalig. Aan’t buske eerst even met ons Vickske gerelaxed en wanneer alle RABC boys terug binnen waren met die mannen wa gaan napraten over de geleverde prestaties... Nog een pizzake, een rocheforreke, wa wijn en dan terug naar ons bakkie. Nog ff naar de voetbal gekeken en dan redelijk optijd de nest in...

Zondag was het nog altijd lekker weer toen we op stonden! Beter dan voorspeld en zeker dan verwacht... Geen paniek, daar weten wij wel raad mee. Na het ontbijt trokken ons Vickske en ikke der op uit om een tochtje te doen met den MTB. Nog even langs de mannen, die waren aan’t inpakken en dan het bos in. Toch nog wa zwaar benen en na een kilometerke of tien door het bos, toch maar de baan op. Eens op de baan besloten we richting slotklim van de ballons te rijden, eens daar besloten we die ff op te rijden. Nu ben je daar zowieso wel ff mee bezig maar de afdaling als beloning maakte veel goed. Deze klim is tevens de slotklim van een rit in de Tour de France op 7 juli...
Terug aan de mobil, nog steeds in de zon, een hapke gegeten en ons boeltje in Champagney ingepakt. We besloten wat rond te bollen en zo de streek nog een beetje te verkennen. Zoetjes aan reden we naar de Route de Crête. Onderweg nog ff het plaatselijk BMX kapioenschap meegepikt (indrukwekkend) en op de route zelf van het uitzicht genoten... Soepke onderweg en een avondplanneke opgesteld. We reden al een stukje verder huiswaarts en belanden zo in Thaon les Vosges. Een plek aan het water die redelijk vol stond toen we aankwamen. Lekkere wraps gegeten, wa voetbal geloerd en rara, op tijd nest in.

Maandag hadden we dus nog een extra dagje gepland. 's Morgens was het lekker aan het regenen en dat deed ons besluiten er een dagje Metz van te maken. We hadden hier al teen en tander over gehoord en al tientallen malen voorbij gereden. Het was ook nu op de weg naar huis en leek ons ideaal. Na een ontbijtje onderweg  reden we Metz binnen. Even langs de VVV, kaartje kopen, stad in, kathedraaltje bezocht en wandelingske gedaan. De regen deed ons besluiten naar het Centre Pompidou te rijden en daar wat binnen te vertoeven. Metz is eigenlijk een hele mooie stad met alles erop en eraan. Zeker de moeite waard en te groot voor op één dag te doen... Aangezien we hier nog wel is passeren hebben we dus nog wel wat over te bezichtigen. Al met al alweer een heel leuk weekendje!!